איך בוחרים חברה לקידום אתרים

חברה לקידום אתרים

אחת הבעיות הגדולות ביותר של תחום קידום האתרים הוא שכל אחד חושב שהוא יכול לקרוא לעצמו "מקדם אתרים". אנשים רבים מנסים לנצל את התקדמות האינטרנט כפלטפורמת פרסום מובילה ואת תחום הקידום האורגני כטכניקת שיווק מובילה, לקרוא קצת מאמרים בתחום ולחשוב שהם יכולים לספק שירותי קידום אתרים לבעלי עסקים שונים. הבעיה היא שהם אינם מבינים כנראה את הנזק שהם עשויים לעשות לאותם בעלי עסקים במידה והעבודה שתתבצע איננה מקצועית.

אז על פי מה נוכל למדוד חברת קידום מקצועית?

  • תיק עבודות – לכל חברת קידום מקצועית יש תיק עבודות שהיא יכולה להציג. בתיק העבודות לעולם לא תמצאו את כל הלקוחות של אותה חברה כי לא כל החברות מאשרות חשיפה בתיק עבודות של חברת הקידום אך תמיד יהיו לקוחות שיאפשרו את זה. אם לחברה יש מספיק לקוחות שקידמה הרי שיהיה לה תיק עבודות להציג. כמו כן, במידה וחברת הקידום בתחילת דרכה ויש לה רשימה קצרה של לקוחות באמתחתה הרי שיש לה אפשרות לקדם אתרים שלה ומשם להתקדם כך שבכל מקרה צריך להיות להם תיק עבודות שיוכלו להציג.
  • המלצות – כאשר אנו רוצים ללכת לסרט אנו שואלים את הקרובים שלנו האם הם ראו אותו והאם הם ממליצים עליו נכון? אותו דבר גם באינטרנט רק שכאן ניתן לבקש לדבר עם לקוחות קיימים או לקוחות עבר של החברה בכדי לקבל המלצה עליה. חברה טובה תמיד תקבל המלצות מלקוחותיה.
  • הסכם עבודה – כל חברה קידום מקצועית שמכבדת את עצמה עובדת עם הסכם עבודה. ההסכם אינו שומר על חברת הקידום בלבד אלא מדובר בהסכם הוגן גם כלפי הלקוח ושומר עליו מחברות קידום שעשויות שלא לאהוב לקוח שמפסיק לעבוד אתן ובכך לנסות ל"נקום" בו על ידי הסרת קישורים מהרשת וכו'.
  • מחיר – בשורה התחתונה – מחיר הקידום לא צריך להיות נמוך מידי גם אם לא מוגזם מדי. אנו יוצאים מנקודת הנחה שמחיר נמוך מדי לא יאפשר עבודת קידום איכותית מספיק כדי לקדם את האתר, וודאי לא במרבית התחומים שבהם יש תחרות כיום. מחיר גבוה מדי בה לממן גם משרדים, עובדים ופרויקטים נוספים של החברה ולכן עליכם לשקול את המחיר מול התועלת שלכם.
  • נורה אדומה – במהלך שיחה עם חברת הקידום שימו לב לגבי דברים שיכולים להעלות אצלכם נורה אדומה. כך למשל כאשר החברה מתחמקת מפגישה או אפילו מתחייבת לכם לתוצאות. חברת הקידום אינה יכולה להתחייב לתוצאות בטוחות כיוון שאין לה שליטה על מנוע החיפוש ולא כל הפרמטרים המשפיעים על הקידום ידועים לציבור.
  • דוחות חודשיים – חברה מקצועית תעבוד בשקיפות מול הלקוח. אין זה אומר שהיא תחשוף בפניו את שיטת העבודה אך זו תצטרך לספק דוחות חודשיים המראים ללקוח לכל הפחות היכן הוא ממוקם בביטויים אותם אתם מקדמים עבורו, כמות הכניסות החודשית/יומית לאתר ועוד.