אוהבים לרכב על סוסים? 3 טיפים לרוכבים מקצועיים!

לא מעט אנשים, נשים וגברים, מאוד אוהבים לרכב על סוסים. יש כאלה שיכולים להחזיק ברשותם סוסים, עליהם הם יכולים לרכב בחווה ספציפית או בשטח, ומי שאיננו יכול להחזיק סוס, מסיבות כלכליות ואחרות, אזי שהוא ישכיר בחוות שונות סוסים לצורך רכיבה או יחפש דרכים כיצד לצאת לטיולי רכיבה בשטח.

בדרך כלל האהבה מתחילה כבר בגיל צעיר. אז אפשר לפנות אל קורס רכיבה על סוסים, בעזרתו אפשר לקבל את כל הכלים הנדרשים בשביל לרכב בצורה מקצועית ונכונה. יש גם מי שבוחר להתחיל בתחביב הזה בשלב מאוחר יותר. בין אם זה אחרי צבא ואפילו בגיל פנסיה.

אילו סוגי רוכבים קיימים?

עולם הרכיבה, כפי שאנחנו יודעים, בדומה לענפי ספורט רבים אחרים, מתחלק לשניים. חובבנים ומקצועניים. הקבוצה הראשונה הם רוב הרוכבים. מדובר באנשים שאוהבים לרכב, אך לא רוצים או לא יכולים להפוך את זה לכדי מקצוע. הם כן יפנו אל קורס רכיבה על סוסים בשביל ללמוד כיצד לרכב, אך לא בשביל רכיבה מקצועית אלא לצורכי תחביב בלבד.

הקבוצה השנייה, כאמור, הם רוכבים מקצועיים. מדובר בדרך כלל בחבר'ה שהחלו לרכב בגיל צעיר, התחרו בתחרויות שונות, עם הזמן התברר שיש להם כישרון רכיבה יוצא דופן, ולכן הם בחרו להמשיך ולהתעסק בענף זה.

בשביל להיות רוכב מקצועי, רצוי מאוד, כאמור, להתחיל בגיל צעיר, שכן אחרת מאוד קשה גם להשתלב בתחום וגם להצליח להתמודד עם אחרים שיש להם ידע וניסיון. אך צריך לומר, זה לא מספיק. ישנם דברים נוספים שצריך לעשות, לא רק קורס רכיבה על סוסים או לימודי רכיבה באופן מסודר.

מה צריך בשביל להיות רוכב מקצועי?

כאמור, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להתחיל בגיל צעיר ככל שניתן וללמוד את רזי הרכיבה מהבסיס. אך זה לא מספיק, ישנם עוד מספר דברים שרצוי מאוד לעשות. אנחנו נציג כאן מספר טיפים שיכולים לעזור לכם להיות רוכבים מקצועיים.

טיפ ראשון – תהיו מוכנים להשקיע את עצמכם ואת המשאבים שעומדים לרשותכם לשם כך. זה אומר, שאתם צריכים לדעת לוותר על דברים אחרים, להיות מוכנים להשקיע את כל הזמן שלכם ברכיבה, על כל המשתמע מכך.

טיפ שני – חשוב כמובן שתדעו להתחבר עם הסוס. רוכבים רבים נוהגים לרכב על אותו סוס כל הזמן, עד שכבר אי אפשר ואז הם בוחרים סוס אחר. רוכבים מקצועיים צריכים להיות מסוגלים להתחבר לסוס מסוים ולדעת כיצד לעבור ממנו לסוס אחר אם יש צורך.

טיפ שלישי – עליכם לזכור שמדובר במקצוע הדורש משאבים פיזיים לא קטנים. לכן זה לא רק עניין של רכיבה על הסוס אלא זה מעבר לכך. חשוב לשים לב לזה, בשביל להיות מוכנים לכל מצב ולכל סוג של רכיבה בשטח ובחווה.