דשא סינתטי – 4 עובדות שלא ידעתם עליו

זה לא קל לתחזק ולהשקיע בגינה. צריך להשקות, לשתול דשא, ולחכות עד שהוא יצמח, לדשן, לגזום את הדשא ואת כל צמחי הפרא, ומה לא? תורה שלמה, שמלווה בהמון עשייה. הכול ייחסך מכם, במידה ותתקינו דשא סינתטי. תלמדו שאפשר גם אחרת. זה שיש לכם גינה ממש לא אומר שאתם צריכים להשתעבד אליה. במקום שתשרתו אותה, מן הראוי שהיא תשרת אתכם. ולטובת אלו מבינכם שעומדים כעת בפני החלטה קשה – האם לבחור בדשא סינתטי, או לחלופין האם לבחור בדשא טבעי, נכתב המאמר הנ"ל.

 

מה המשקל של עלות אל מול תועלת של דשא סינתטי?

חרף העובדה, שלאורה ההוצאה הכספית ההתחלתית בגין רכישה של דשא סינתטי נראית לכם בוודאי גבוהה למדי, אם משווים את המחיר הראשוני של הדשא הסינתטי, ומקזזים אותו בתחזוקה השוטפת, כי אז בטווח הארוך לא רק שלא מדובר בהוצאה כספית רבה מדי, אלא שאף תיהנו מחיסכון כספי ניכר. ושלא נדבר על כך, שברגע שתיאותו למכור את הדירה שלכם, הערך שלה יהיה רב יותר, בשל ההשקעה והטיפוח שהקדמתם לבצע בגינה. חיש מהר תחזירו את ההשקעה הכספית הראשונית שלכם, ותיהנו מהיופי הייחודי של הדשא הסינתטי, בלי הבדלי גובה, ובלי חרקים "שיתלבשו" לכם על הדשא.

האם דשא סינתטי טומן בחובו אחזקה מרבית?

ניתן לומר בפה מלא, כי דשא סינתטי ממש איננו טומן בחובו יותר מדי אחזקה. לא בהתחלה, ואף לא בהמשך לבוא. למרות שבהרבה מקומות חזרו על האמירה, כי התחזוקה של הדשא הסינתטי בטלה בשישים, נראה כי אף פעם לא די בלהגיד עד כמה. במקום להשקיע זמן רב בתחזוקה, כפי שהיה מחויב המציאות עם דשא רגיל, תוכלו לנתב את הזמן שהתפנה לכם, בן רגע, לביצוע של התחביבים אשר מועדפים עליכם, כמו גם לפעילויות בחיק המשפחה הקרובה שלכם.

האם דשא סינתטי מחייב השקיית מים מרבית?

זה לא סוד, וכל בר דעת יודע את זה, כי מצב המים במדינת ישראל בכי רע. ישראל איננה מדינה שופעת במשאב המים, לרוע המזל. שלא כמו בדשא קונבנציונלי, שצריך להשקות הרבה מדי יום, כאשר מתקינים דשא סינתטי, משתמשים במים רק על מנת לשטוף, לעתים, את הדשא הסינתטי בשל מניעה של הצטברו אבק בו ושל מניעת ריחות לא נעימים. ובראייה נקודתית, אין צורך בכלל להשקות את הדשא הסינתטי, והינו מושלם למקומות כמו הארץ, שנודעים כסובלים ממחסור תמידי במים.

האם על גבי דשא סינתטי ניתן להבחין בכתמים?

במידה ואתם מגדלים חיות מחמד או שמא יש לכם ילדים קטנים, כי אז התקנה של דשא סינתטי תהיה מושלמת בשבילכם, מבלי שייראו סימנים של כתמי בוץ על גבי הנעליים והבגדים של הזאטוטים וסימני בוץ על חיית המחמד שלכם. בעוד שהמגע עם הדשא הטבעי מוביל לכתמים, שממש בלתי אפשרי להיפטר מהם. ושלא נדבר על הלכלוך שהם יוצרים עם הכניסה למקום המשכן הקבוע שלכם.