פרסום בפייסבוק: כלי לפרסום ושיווק

פייסבוק

זה כבר לא סוד שפייסבוק יודעת עלינו הכל ואנחנו מאפשרים זאת. אפשרות זו בעצם מאפשרת לפייסבוק לנתח את האישיות שלנו ולפי זה היא יודעת מה לפרסם לנו ומתי הזמן הנכון ביותר. רוצים לדעת עוד על פרסום בפייסבוק? המשיכו לקרוא.

פייסבוק היא רשת חברתית המשתנה, משתפרת ומשתדרגת באופן קבוע ולעיתים קרובות. רובנו משתמשים בפייסבוק הרבה זמן במהלך היום ונחשפים לפרסומות אם במודע ואם לא במודע. אבל כמה מאיתנו יודעים על תהליך הפרסום בפייסבוק? האם פרסום בפייסבוק הוא דבר יעיל?

פרסום בפייסבוק – ענקית טכנולוגיה, פרסום, מידע ומה עוד…?

בראש ובראשונה, פיסבוק זה בעצם אתר אינטרנט או רשת חברתית המאפשרת קשר ותקשורת בין פרופילים של משתמשים. פייסבוק הוקמה על ידי שלושה סטודנטים מהרווארד אשר מטרת העיקרית הייתה ליצר מפגשים והכרויות בין סטודנטים וסטודנטיות באוניברסיטה. אתר זה זכה לאהדה גדולה בצורה אדירה ומהירה וכך התחיל להתפתח למכללות ואונברסיטאות נוספות עד שהוחלט לפתוח את הרשת לשאר העולם. 

היום, פייסבוק היא האתר השני במדד הפופולריות ומשתמשים בה יותר מ- 800 מליון משתמשים שונים במקומות שונים בעולם. אחד הפיצ'רים שהכי הצליחו לסחוף אנשים הוא הנושא של שיתוף פרטים אישים, תמונת, וידעות, סיפורים, מכתבים, צ'ט וכדומה. 

מכאן, אנו מתחילים להבין מהי המשמעות של שיווק בפייסבוק וכן של פרסום בפייסבוק. 

מהפכה בעולם הפרסום המקוון

לפני הכניסה של פייסבוק לעולם הפרסום רוב הפרסום המקוון היה בגוגל ואתרים נוספים. עם כניסתה של פייסבוק לעולם הפרסום לקח קצת זמן עד שהמערכות שלה השתכללו וכן עד שמפרסמים התחילו לסמוך על המערכת. לאט לאט פרסום בפייסבוק הפך ליותר ויותר מרכזי בעולם הפרסום והיום פייסבוק נחשבת למתחרה הראויה והקשה ביותר מול גוגל אשר שלטה בעולם הפרסום.

המכה הרצינית הייתה אצל גוגל לא בגלל הפסדים או צמצום ברווחיים אלא בגלל שמעכשיו יש 'שחקן' נוסף הנדרש לחלוק איתו את נתח השוק והפרסומות המוגשות.

בנוסף לכך, הכניסה של פייסבוק הביאה לשינוי טכנולוגי שיווקי הרי עד עכשיו גוגל הכתיבה את הקצב והיא החליטה איפה מפרסמים ואיך – כניסתה של פייסבוק הביאה את גוגל לחשוב על דרכים נוספות של פרסום ומערכות ניתוח מתקדמות.

מהפכה עיצובית

תהליך הפרסום בפייסבק השתכלל עם השנים ופייסבוק הכניסה שינוי נוסף והפעם בתחום העיצוב. הפרסום בפייסבוק הפך ליותר ויותר מתוחכם, דבר הגרם לפייסבוק ליצור מגבלות והנחיות כאשר מפרסמים אצלה.
מגבלה ראשונה שיצרה פייסבוק היא קשורה בגודל המודעה. פייסבוק מאפשרת לפרסם אצלה רק בגודל מסויים וכן מגבילה את כמות התווים או המילים.
בנוסף, פייסבוק מאפשרת פרסום רק באזורים מוגדרים וכן עם הדגשה של מודעה פרסומית.

לסיכום

פייסבוק עברה דרך ארוכה מאד עד שהגיע למימדים שלה כיום. נושא הפרסום בפייסבוק בהחלט הפך ליותר מרכזי משאר הפיצ'רים הניתנים ליישום בה. פרסום בפייסבוק שונה מאד מבעבר והיום מאפשר פילוחים, פרסונליזיה, הגדרת קהלים וכדומה כל אלו עוזרים למקסם את תוצאות הקמפיין.